Verbe Conjugate cu Auxiliarele Avoir sau Etre la Formarea Perfectului Compus in Limba Franceza - Gratuit Online pentru Incepatori, Copii



In Limba Franceza avem 6 verbe şi compuşii lor care utilizează auxiliarul Avoir atunci când există un complement direct sau indierct. În caz contrar, utilizează auxiliarul Être:


1. Descendre = A Coborî


ex. Elle est descendue par l'escalier. = Ea a coborât pe scară.

Elle a descendu les bouteilles à la cave. = Ea a coborât sticlele în pivniţă.


2. Monter = A Urca


ex. Ils sont montés au sommet de la montagne. = Ei au urcat în vârful muntelui.
Ils ont monté les bagages. = Ei şi-au urcat bagajele.


3.Passer = A Trece, A Lua


ex. Je suis passé chez toi. = Am trecut pe la tine.

J'ai passé le permis de conduire. = Am luat permisul de conducere.



4.Rentrer = A Se Întoarce, A Adăposti


ex. Nous sommes rentrés très tard. = Noi ne-am întors foarte târziu.
Nous avons rentré la voiture. = Noi am adăpostit maşina.



5.Retourner = A Se Întoarce


ex. Marie est retournée au bureau. = Maria s-a întors la birou.

Paul a retourné la crêpe. = Paul a întors clătita.



6.Sortir = A Ieşi, A Scoate

ex. Tu es sorti avec une amie. = Tu ai ieşit cu o prietenă.

J'ai sorti le chien. = Eu am scos câinele.


Mai nouă Mai veche